top of page

?מדוע עלי למדוד אפיניות ליישום שלי

מאת: עדי בן יעקב; מומחה אפליקטיבי

עדי בן יעקב

בכל פעם שאנו מאפיינים חלבונים, חומצות גרעין וכל ביומולקולה, הבנת הזיקה המחייבת לסובסטרט, מעכבים וקופקטורים היא המפתח להערכה של האינטראקציות הבין-מולקולריות המניעות תהליכים ביולוגיים, ביולוגיה מבנית ויחסי מבנה-פעילות.


בתחום גילוי תרופות, אפיניות נמדדת גם לגבי דירוג וכימות הקישור למטרה ומסייעת בעיצוב תרופות ממוקדות מטרה הנקשרות באופן סלקטיבי וספציפי באיבר המטרה.


ישנן דרכים רבות למדוד אפיניות וקבועי דיסוציאציה, כגון: ELISAs, הרצה בג'ל, הפרדת וספיחת חלבון, דיאליזת שיווי משקל, אולטרה-צנטריפוגה אנליטית, תהודה פלסמונית מקומית ומבחנים ספקטרוסקופיים.


אילו פתרונות אפיניות מציעים ד"ר גוליק ו- Malvern Panalytical?

חברת ד"ר גוליק שהינה הנציג הרשמי והבלעדי של Malvern Panalytical, מציעה את טכנולוגיית Isothermal Titration Calorimetry (ITC), שהיא טכנולוגיה אנליטית ישירה וללא סימון המודדת את האפיניות בין שתי מולקולות הקשורות ביניהן, כגון חלבון וליגנד. ITC מודד את שינוי החום הקשור לאירוע ההתקשרות, ונחשב "תקן הזהב" של ניתוח אינטראקציות מכיוון שהוא מאפשר לימוד מגוון רחב של אינטראקציות ומספק ערכי KD כמותיים ביותר.


מוצרי טכנולוגיית ITC מודדים את ערכי KD בטווח המילימולרי עד הננומולרי וקובעים את הסטוכיומטריה והתרמודינמיקה של האינטראקציה, החשובים גם באפיון האינטראקציות הבין מולקולריות.


היתרונות בשימוש ב- ITC, בהשוואה למבחני אפיניות אחרים, הם:

• לכל אינטראקציות ההתקשרות יש שינוי באנתלפיה - החום משתחרר או נספג

• ניתן להשתמש ב- ITC לאפיין קישור פשוט של 1:1 והתקשרות מורכבת של הרבה מולקולות.

• רבגוניות-ניתן לבצע ITC עם כל סוגי הדוגמאות, בטווח בופרים בין pH=2-12

• לא אופטי ולא ספקטרוסקופי

• ללא סימון - ניתן להשתמש במולקולות מקוריות (נאטיביות)

• בתמיסה - אין צורך בקיבוע

• לא הרסני - ניתן לשחזר דגימה לאחר הניסוי

• פיתוח שיטהמינימלי


מדוע עלי לבחור בפתרון ITC של ד"ר גוליק ו Malvern Panalytical?

ה- MicroCal PEAQ-ITC הוא הקלורימטר האיזותרמי המתקדם ביותר מבית Malvern Panalytical והוא מיועד לביצועים ואיכותיים עם הוראות עבודה מובנות, תוכנת עיצוב ניסויים ומודול שטיפה משולב לצורך קבלת תוצאות באיכות גבוהה ובעקביות. ל- MicroCal PEAQ-ITC נפח תאים של 200 μL לצריכה מינימלית של דגימות יקרות. תא התגובה עשוי מסגסוגת Hastelloy, שאינה מגיבה וקלה לניקוי. זיהוי החום מתאים למדידה רגישה ומדויקת של ערכי KD ננומולריים. PEAQ-ITC מגיע עם תוכנת ניתוח נתונים חזקה, מהירה ולא סובייקטיבית וניתן להפוך אותה לאוטומטית להעלאת הפרודוקטיביות.


המכשיר משווק בלעדית על ידי ד"ר גוליק שהינה הנציגה הרשמית של Malvern Panalitical בישראל, וניתן לקבל הדגמה במעבדה, או לשלוח דוגמאות אלינו על מנת לקבל תוצאות מדידה.


לקבלת פרטים נוספים, או לתיאום הדגמה של המכשיר, ניתן לפנות לחברת ד"ר גוליק או באתר

bottom of page